Jak postupovat při sjednání úvěru na bydlení?

Vybrali jste si úvěr a nic nebrání tomu, abyste se pustili do realizace vlastního bydlení? Jenže jak celý proces sjednání a schvalování úvěru vlastně probíhá? Jistě už máte plnou představu o tom, jak by váš vysněný dům měl vypadat, i proto se vám možná budou hodit potřebné informace, které vám pomou s vyřízením nezbytných formalit kolem úvěru.

 

vlastní bydlení

Ve většině případů už dnes pro sjednání hypotečního úvěru ani nemusíte do banky, řada bank totiž pro své zákazníky vytvořila virtuální pobočky, které je při sjednávání úvěru samy povedou. Základní nezbytnosti pro sjednání úvěru tak často vyřešíte z pohodlí domova.

 

Co budeme ke sjednání hypotéky potřebovat?

Mnohé banky při sjednání svých hypotečních úvěrů nabízí k ruce hypotečního poradce, díky kterému získáte potřebné informace pro sjednání úvěru. Pomůže vám zorientovat se ve všech náležitostech a dokumentech, které po vás banka bude vyžadovat.

 

Hypotéka je mnohdy velmi specifickým produktem a každá banka má tak její podmínky nastavené trochu jinak. Potřebné dokumenty se tak mohou u každého úvěru trochu lišit. Ve většině případů se však neobejdete bez dokladu totožnosti, dokladu o pravidelném příjmu, kupní smlouvy a výpisu z katastru nemovitosti.

plány domu

Jiné to může být u nebankovních společností, které jsou ke svým klientům o poznání benevolentnější. Americká nebankovní hypotéka https://www.fahd.cz/americka-hypoteka-nebankovni/ je například bez doložení příjmů, dokonce ani své žadatele neprověřuje v registrech dlužníků, jak je tomu u většiny bank.

 

Důležitý doklad, který po vás bude bankovní i nebankovní společnost však vyžadovat je odhad nemovitosti. Zhotovení takového dokladu trvá odhadci přibližně několik dní. Některé banky však mají vlastní odhadce, či nabízí možnost zrychleného odhadu pomocí přiložených fotografií.

 

Na základě dodaných dokumentů vám banka následně vyhotoví návrh smlouvy o poskytnutí hypotečního úvěru.