Jak si získat pozornost?

Jestli si myslíte, že k tomu, aby se člověk prosadil kdekoliv na světě nebo aspoň v té jeho části, která ho zajímá, stačí mít svůj vlastní web, zapomeňte na to. To je utopie, která se nikdy nevyplní. I když je totiž určitý výtvor umístěný na internet skutečně dostupný pomalu odkudkoliv, klidně i z opačného konce světa, neznamená to, že si ho vůbec někdo někde všimne. Často je i pomalu dokonalý web opomíjen, často to dokonce působí dojmem, jako kdyby ho svět naprosto ignoroval.

Ovšem není tomu až docela tak. Veřejnost by o podobnou prezentaci zájem mít mohla, ovšem to by se o ní musela nejprve dozvědět. A vzhledem k tomu, kolik nejrůznějších materiálů na internetu je, je prakticky vyloučené, aby zrovna toto objevili ti, jimž je to určeno. Kdejaká internetová prezentace prostě v tom všem, co na síti je, zmizí. Zapadne a je krajně nepravděpodobné, že by ji někdo cíleně objevil.

pohled na monitor

Ti, kdo něco konkrétního hledají, tak musí sázet na pomoc internetových vyhledávačů. Ty jako jediné dokážou skutečně poměrně efektivně v tom všem hledat a nalézat. Ovšem problém pro majitele nenavštěvovaných webů spočívá v tom, že vyhledávače nejen nalézají a po zadání klíčového slova představují lidem to, po čem je sháňka, ale také to řadí podle domnělé významnosti toho kterého výtvoru. Takže se něco lidem nabídne v sáhodlouhém seznamu odkazů na předních pozicích, kde to objeví a zřejmě otevře leckdo, a něco se krčí až kdesi vzadu, kde o to sotva někdo projeví zájem.

černý notebook

A má-li se dosáhnout na některém webu sledovanosti, je nezbytné, aby se odkaz na tento web objevil v takovém seznamu vpředu, před konkurencí. A jak se na takovou vedoucí příčku dostat? Nejednou jedině s pomocí SEO Ostrava, tedy optimalizace pro internetové vyhledávače.

Jenom tak lze nejednomu webu zajistit návštěvnost odpovídající potřebám. A proto je taková optimalizace pro kdekoho více než žádoucí.