Nebojte se tuků

.

Bez tuků se neobejdeme, a to ani při zdravém stravování. Tuky prostě naše tělo potřebuje a přiznejme si, i když smažení není zrovna nejzdravější, občas si ho dovolit není nic špatného. Zvlášť když dobu smažení i restování zkrátíme na minimum a potravina nám v tuku nebude plavat.
 olej na pánvi
BOD ZAKOUŘENÍ
Rozdělení tuků podle toho, v jakém bodě se začínají přepalovat, je pro tepelnou úpravu směrodatné. Jen tím lze určit jejich vhodnost nebo nevhodnost pro smažení. Bod zakouření musí být logicky co nejvyšší, abychom si svoje zdraví nepoškozovali.
GHÍ
Nejzdravější olej s nejvyšším bodem zakouření je překvapivě přepuštěné máslo, které se nazývá ghí, neboť pochází z Indie. Není nic těžkého si jej sami z kvalitního másla vyrobit. Vysrážení mléčné bílkoviny z másla, to je vlastně jeho vyčištění a dělali to už naše prababičky, když chtěly, aby jim máslo dlouho vydrželo. Na ghí můžete bez obav o svoje zdraví smažit cokoliv, třeba i řízky, protože se vlastně nikdy nepřepálí a přitom jeho vůně je jedinečná.
kokosový olej
SÁDLO
Tukem, jenž se také při smažení nepřipálí, je známé sádlo. Co se týče bodu zakouření, můžeme jej zařadit po přepuštěném másle až za řepkový a arašídový olej, ale jinak již dávno bylo prokázáno, že nemá žádné zdraví ohrožující látky. Dlouho se myslelo, že neúměrně zvyšuje množství cholesterolu v těle, to bylo však různými výzkumy vyvráceno.
OLIVOVÝ OLEJ
V poslední době je olivový olej u nás nejpopulárnější, především extra panenský, který svoje uplatnění získává především ve studené kuchyni. Tepelně je totiž sice stálý, ovšem přílišným zahříváním se v něm ničí spousta zdraví prospěšných látek. Vyrábí se však také druhy z pokrutin, přímo určené i na vaření a smažení.
 máslo v obalu
Pro výběr tuků z hlediska zdraví zcela jednoznačně platí pestrost. Nebojte se i na smažení použít méně tradiční oleje jako je kokosový, rýžový nebo avokádový a pochutnat si vždy na trochu jiné chuti a vůni. 

Nebojte se tuků
4.3 (86.15%)13
.